25 lecie Wspólnoty na Białorusi

ROK JUBILEUSZOWY!!! 25 LAT WSPOLNOTY NA BIAŁORUSI!!!

Wednesday, December 9, 2009

Ewangelizacja w Barcelonie





Alleluja! Dzieki Bogu, spedzilismy piekne dni w Barcelonie, 5-9.12.2009! Prowadzilismy rekolekcje ewangelizacyjne dla Polakow w Barcelonie, przyjechalo nas 6 osob z Niemiec, Polski i Bialorusi, aby podzielic sie Dobra Nowina, a takze by umocnic sie we wspolnocie.

Wednesday, November 25, 2009

AKTUALNE TERMINY 2009-2010!!!

Grudzień 2009

5-9.12.2009 Wyprawa ewangelizacyjna do Barcelony

11-13.12.09 EOM 2033 „Kościół”w Sinilo

18-20.12.2009 EOM 2033 "Kosciol" w Horbach

22-28.12.09 Wyprawa ewangelizacyjna na Bialorus

31.12.09-05.01.2010 NEOM 2033 „Słowo Boże”w Rzymie!!!

Styczeń 2010

12-25.12.10 Ewangelizacja w Turkmenistanie

Luty 2010

01-05.02.09 Oaza Matka III° w Rzymie

07-23.02.09 Oaza w Horbach

12-14.02.10 EOM 2033 „Modlitwa”

25-26.02.09 XVI Parresia – spotkanie międzynarodowe Ruchu Światło-Życie w Częstochowie

26.02-01.03.09 Kongregacja Odpowiedzialnych Ruchu Ś-Ż w Częstochowie

Marzec 2010

05-07.03.2010 II Kongregacja Ruchów i Wspólnot na Białorusi

12-14.03.2010 EOM 2033 „Liturgia”

Kwiecień 2010

1-5.04.10 Triduum Paschalne w Horbach

6-10.04.10 Oaza dla Ministrantów w Carlsbergu

9-11.04.10 EOM 2033 „Świadectwo”

29.04-02.05.10 ORD (dla animatorów na Białorusi)!!!!w Budsławiu

Maj 2010

18-23.05.10 Wyprawa na Białoruś, COM „Nowa Kultura” w Siniło

24.05.10 25-lecie Kapłaństwa ks.Ireneusza Kopacza, ks.Jacka Hermy w Carlsbergu

Czerwiec-sierpień 2010

9-11.06.10 Kongres Księży w Rzymie!!!

11-13.06.10 EOM 2033 „Agape”

12-27.06.10 ONŻ II st. w Turkmenistanie

3-19.07.10 ONŻ I i II st., ODB w Siniło

21.07-06.08.10 ONŻ III st. w Rzymie

08-24.08.10 ONŻ I i II st.w Horbach

Zapraszamy serdecznie dolaczyc do nas! drogocenna.perla@oaza.de

Saturday, November 14, 2009

Kanferencyia ab Evangelizacyi u Minsku


Alleluja!

Dziakujem Bogu za dar udzielu u Kanferencyi, jakaja byla pasvechana Evangelizacyi i u Kanferencyi, pasvechanaj Dyjalogu Chryscianska-Zydouskamu. Bolsh navinau na http://www.catholic.by/. Udzielniachyli taksama u sustrechach nashaj Supolnasci u Chyrvonym Kasciole i na Kalwaryi :), sabralasia nas kala 30 chalaviek. U paniadzielak adznachali 7 godzdzie majgo pabytu u Niamiechchynie, dziakuj siostram i bratam za malitvu i stol :). U niadzielu adbylasia sustrecha siamiej i paralelna - dziaciej (7 siamiej i 12 dziaciej), bylo velmi sympatychna :) Supolnasc zhyvie! I dziakuj Bogu! Viartalisia praz Vilniu i Rygu, dzie byla piershy raz. Nowy kraj, nowy doswid...

Monday, October 19, 2009

Wyjazd na Białoruś w Listopadzie

Chcemy powiadomić, że następny wyjazd na Białoruś będzie 5-12.11.2009. Lecimy z Niemiec do Rygi w Latwii i potem do Mińska. W Kościele św. Szymona i Heleny w dniach 6-8.11.2009 ma odbyć się Konferencja poświęcona Ewangelizacji! Prosimy o twoja modlitwę! Dziękujemy :)

Wednesday, October 14, 2009

Slowo Moderatora


Alleluja!Jezus zyje!
Drodzy Bracia i Siostry!
Pisze do Was z Carlsbergu gdzie jestesmy od 3.10.2009.Po dlugich oazowych wakacjach znowu w Marianum.Tutaj mamy czas modlitwy i pracy : biuro,kaplica,jadalnia i komputer.Nasze apostolstwo w Ludwigshafen i naszych parafiach niemieckich: Horbach, Hermersberg, Weselberg, Höheinöd wymaga Twojej pomocy modlitewnej a nawet przyjazdu na oaze do Horbach 7-23.02.2010!!!
Ciaglym wyzwaniem ewangelizacyjnym jest parking Tirow Wattenheim.W ostatnia niedziele przywiezlismy ze Staszkiem 8 kierowcow na Eucharystie.Bylo to dla nich wielkie przezycie religijne.
Jutro XV Parresia przez skype o 21.00.
16-18.10.2009 EOM 2033 o temacie Niepokalana.
W naszej diecezji Speyer wielka 30 dniowa modlitwa o powolania/720 godzin/.
Prosze o odpowiedz na slowo moderatora: drogocenna.perla@oaza.de
Z modlitwa
ks. Ireneusz Kopacz

Jestesmy w Carlsbergu


Jestesmy juz od tygodnia na miejscu, w Carlsbergu! Co u nas? Modlitwy we wspolnocie, praca biurowa, wyjazdy na parafie niemiecka, spotkania ewangelizacyjne w Ludwigshafen w jezyku polskim. Przed nami Oaza dla Ministrantow. Napisz do nas: drogocenna.perla@oaza.de

Prosba o modlitwe!!!

Natalia z Bialorusi prosi o modlitwe za Lene, ktora ma 3 dzieci i nawrot choroby rakowej!
Pomodl sie o jej uzdrowienie! Bog zaplac! Julia

Monday, October 12, 2009

Zapraszamy na Noworoczną Ewangelizacyjną Oazę Modlitwy do Rzymu!!!


Alleluja! Jezus żyje! Drodzy! Serdecznie zapraszamy na Noworoczną Ewangelizacyjną Oazę Modlitwy w Rzymie w dniach 31.12.2009-05.01.2010! Zgłoszenia i chęć udziału przysyłajcie na adres emailowy: drogocenna.perla@oaza.de

Saturday, October 3, 2009

Ewangelizacja w Odesie




W 6 osob dotarlismy do Odesy na Ukrainie. W zeszlym roku mielismy wieczorami 15-dniowa Oaze Nowego Zycia I st. Przez caly rok mieli formacje, bardzo na nas czekali. Bylismy 5 dni: wieczorami odbywaly sie spotkania modlitewne. Uczestniczylo od 25 do 30 osob. Ludzie bardzo chetnie przychodzili na te spotkania, mowili, ze czekali caly rok na nas. Warto podtrzymac wspolnote Oazowa tam, w tym bardzo ciekawym i niezwyklym miescie :) Mam 290 zdjec z pobytu na Bialorusi i Ukrainie, ale niestety nie moge otworzyc, karta ma jakis blad :(

17 lat Supolki MDE "Drogocenna Perla" Ruchu Switalo-Zycie na Belarusi

Dzieki Bogu juz za te 17 lat Wspolnoty: za lata tluste i chude. Tym razem zaczelismy obchody naszej rocznicy z udzialu w Triduum Uroczystosci Podwyzszenia Krzyza Swietego na Kalwaryi w Minsku. Razem z abp Tadeuszem Kondrusiewiczem i bp Antonim Dziemjanko moglismy modlic i dziekowac za nasza 17-ke. W nastupny weekend wlaczylismy sie w Konferencje o Rodzinie w Kosciele sw. Szymona i Heleny. W tym odbyl sie nasz kolejny, ale bardzo niezwykly dla nas Ewangelizacyjny Koncert. Mozesz zobaczyc zmianke: http://bchd.info/modules.php?name=News&file=view&news_id=3746 Mazylam dawno, mozna powiedziec od poczatku naszych koncertow o czyms takim i Pan Bog dal po roku pracy, i przygotowan. Bylo to w Centrum Minska, z dobra aparatura i muzykantami, wspolnymi silami katolikow, protestantow i prawoslawnych, i misjanskich zydow, bardzo dobrze porozumiewalismy sie. Trwalo ok.2,5 godziny, bardzo duzo mlodziezy, ktora podejzewam nie chodzi lub zadko chodzi do Kosciola czy Cerkwi. Na koniec poblogoslawil nas Bp Antoni Dziemjanko, ktory tez mogl powiedziec pare slow tym ludziom. Nie bylo milicji, co tez bylo niezwyczajnym itd. Wszyscy odczuwalismy mocna Reke Boza w tym! Chwala Mu za to! Amen! Alleluja!

Wednesday, September 9, 2009

Aktualne Terminy!!!

Wrzesień 2009

13-15.09.09 Triduum Uroczystości Podwyższenia Krzyża Świętego na Kalwaryi i 17-lecie MDE „Drogocenna Perła” Mt 13,46 Ruchu Światło-Życia na Białorusi

18-20.09.09 EOM „Jezus Chrystus” w Siniło

22-27.09.09 Ewangelizacja w Odessie

Październik 2009

1-2.10.09 Międzynarodowe Spotkanie Księży Ruchu w Katowicach

09-11.10.2009 EOM „Niepokalana”

27-31.10.2009 Oaza dla ministrantów w Carlsbergu

25-30.10.2009 Oaza dla Szkolników w Siniło

Listopad 2009

5-12.11.2009 Wyjazd na Bialorus!!!

6-8.11.2009 Kongres Ewangelizacyjny w Minsku

23-27.11.09 Rekolekcje dla Księży Unii Chrystusa Sługi w Krościenko

27-29.11.09 ORDJ w Częstochowie

Grudzień 2009

5-9.12.2009 Wyprawa ewangelizacyjna do Barcelony

11-13.12.09 EOM „Kościół”

31.12.09-05.01.2010 NEOM „Słowo Boże”w Rzymie!!!

Styczeń 2010

12-25.12.10 Ewangelizacja w Turkmenistanie

Luty 2010

01-05.02.09 Oaza Matka III° w Rzymie

07-23.02.09 Oaza w Horbach

12-14.02.10 EOM „Modlitwa”

25-26.02.09 XVI Parresia – spotkanie międzynarodowe Ruchu Światło-Życie w Częstochowie

26.02-01.03.09 Kongregacja Odpowiedzialnych Ruchu Ś-Ż w Częstochowie

Marzec 2010

05-07.03.2010 II Kongregacja Ruchów i Wspólnot na Białorusi

12-14.03.2010 EOM „Liturgia”

Kwiecień 2010

1-5.04.10 Triduum Paschalne w Horbach

6-10.04.10 Oaza dla Ministrantów w Carlsbergu

9-11.04.10 EOM „Świadectwo”

29.04-02.05.10 ORD (dla animatorów na Białorusi)!!!!w Budsławiu

Maj 2010

18-23.05.10 Wyprawa na Białoruś, COM „Nowa Kultura” w Siniło

24.05.10 25-lecie Kapłaństwa ks.Ireneusza Kopacza, ks.Jacka Hermy w Carlsbergu

Czerwiec-sierpień 2010

9-11.06.10 Kongres Księży w Rzymie!!!

11-13.06.10 EOM „Agape”

12-27.06.10 ONŻ II st. w Turkmenistanie

3-19.07.10 ONŻ I i II st., ODB w Siniło

21.07-06.08.10 ONŻ III st. w Rzymie

08-24.08.10 ONŻ I i II st.w Horbach

Tuesday, September 8, 2009

Ewangelizacja w Barcelonie








W 8 osób dotarliśmy do Barcelony przez Francję. Tam czekało nas kilka osób z Polskiej Misji Katolickiej w Kapliczcy Matki Boskiej Częstochowskiej. Co wieczór od wtorku 1 września do soboty mieliśmy Eucharystię, przygotowaną uroczyście przez nas uczestników i spotkanie Ewangelizacyjne w 3 grupach: rodzin, dorosłych i młodzieży. W dzień udało się nam kilka razy kąpać w morzu śródziemnym, bo tam jeszcze trwa lato :). Jednego dnia wzbraliśmy się w Pielgrzymkę do Sanktuarium Braci Maristów, gdzie pochowano 44 męczeników wojny domowej w Hiszpanii w 30-ch latach 20 wieku, w tym 26 błogosławionych. Katalonia bardzo potrzebuje naszej modlitwy i świadectwa, ponieważ najbardziej ze wszystkich części Hiszpanii została mocno zlaicyzowana, tylko 3 procent chodzi do Kościoła. W drodze powrotnej odwiedziliśmy grób Ojca Manuela Casanova, Jezuitę, naszego Przyjaciela, który pomagał nam duchowo we wspólnocie i misji, nawiedził 3 razy Białoruś, był w Moskwie itd. Wierzymy, ze jest w niebie i oręduje za nas. Droga nas prowadziła przez Andorrę, piękny kraj w górach i przez Pirinei we Francji. Noclego mieliśmy u zaprzyjanionej wspólnoty Małych Sióstr i Braci Baranka :). Na początku grudnia planujemy kolejny wyjazd do Barcelony.

Tuesday, August 25, 2009

Przed nami Barcelona i Białoruś

Alleluja! Przed nami wyjazd Ewangelizacyjny
do Barcelony (1-5.09.09)
i 17-lecie Wspólnoty na Białorusi (10-24.09.09).

Oaza w Horbach


















Nu i na koniec lata nasza czwarta Oaza, piękny Boży czas. Kilka dni temu się skończyła i jeszcze bardzo tęskno na sercu, bo już uczestnicy wrócili do domu, a my pozostaliśmy na pustyni, w Niemczech. To był prawdziwy cud, że przez 15 dni 20 osób z Białorusi i Polski razem się modliło tu codziennie. Kościół, który jest otwarty tylko 3 razy w tygodniu, podczas Oazy był otwarty codziennie...W gronie tych osób było 2 księży: nasz moderator ks.Irek i nasz młody Ksiądz Andrei z Białorusi, który ożywiał nas swoim śmiechem i poczuciem humoru. Większość uczestników była z Białorusi, byli to i rodziny i dorośli i jedna dziewczynka, która była dla nas wielką radością. Przeżywaliśmy I i II stopień. Bardzo cieszył się z naszego pobytu miejscowy proboszcz Bernhard Walz, który zorganizował nam kilka ciekawych wyjazdów. Najpiękniejszymi przeżyciami byli: Droga Krzyzowa, Wyjście z Egiptu, wstapienie do Krucjaty Wyzwolienia Człowieka, wspólnota, atmosfera, piękna przyroda.

Jedna mieszkanka naszej wioski na koniec powiedziała: "Przepraszam, że z wioski ludzi nie zainteresowali się Oazą. Ale wiedcie, ze bardzo Was ze Wschodu Europy potrzebujemy!"

Oaza w Rzymie



Na Oazie w Rzymie bylo nas 46 osób z Polski, Ukrainy, Białorusi, Turkmenistanu, Litwy i Niemiec: rodziny, dorośli, młodzież. Ku naszej radości towarzyszyli nam i posługiwali 3 Księży: ks. Ireneusz, ks.Jarosław z Ukrainy i o.Andrzej Madej z Turkmenistanu. Z naszej Oazy możecie zobaczyć wspaniałe filmy:


Monday, August 10, 2009

Oaza Nowego Zycia I st. w Sinilo na Bialorusi














Alleluja! Dziekujemy Bogu za dar Oazy w Sinilo w dniach 3-19.07.09. Bylo nas 20 osob z Minska, Molodeczna, Polski, Ukrainy i Moskwy. Na dniu wspolnoty i w 15 dniu zgromadzilo sie po ok.70 osob. Byl z nami rowniez Bp Antoni Dziemjanko.

Saturday, June 27, 2009

Oaza w Turkmenistanie!

















Ks.Ireneusz nie otrzymal jednak wize do Turkmenistanu i zostal w Stanbule z Andrejem z Bialorusi. Ja polecialam dalej, do Ashgabatu na Oaze.
Bozy blogoslawiony czas w Kurtli na jeziorze pod Ashgabatem! W dniach 9 po 25.06.2009 obdyla sie Oaza Nowego Zycia I w jezykach rosyjskim i turkmenskim :), co bylo dla nas ogromna radoscia! Ashgabat znajduje sie na miejscu Nisy, gdzie kiedys zyli Partowie, narod, ktory jest pierwszy wsrod wymienionych narodow na Zeslaniu Ducha Swietego (Dz 2)! Trudno bylo znalezc miejsce na Oaze, poniewaz wszedzie sledzi KGB, ale jednak znalezli miejsce nad jeziorem pod Ashgabatem, dzieki Bogu, ale trzeba bylo jeszcze roznych trudnosciej, by dotrzec tam, ale to sa juz szczegoly...Bylo nas 35 osob roznych narodowosci: z tego 13 Turkmenow, w roznych momentach odwiedzali nas goscie. Prawie caly czas byl z nami o.Andrzej Madej: 9 dni z 15. Kiedy go nie bylo, dojezdzal o.Robert, aby celebrowac Eucharystje. Bylo 5 grup: doroslych, mlodziezy i Dzieci Bozych. Byl to bardzo wazny czas ewangelizacji i doswiadczenia wspolnoty Kosciola na Turkmenskej ziemi. Kazdy czlowiek tam - cala historia, czesto tragicznego zycia...Uczestnicy przyjeli Oaze jako wielki dar dla ich zycia, kazdy pukt programu...14 osob zlozylo z siebie dar Krucjaty Wyzwolenia Czlowieka. W 15 dniu malzenstwo Tatjana i Ravil odnovili malzenska przysiege, cieszac sie, ze Ravil nie pil przez cale 15 dni i podpisal Deklaracje KWC na rok! Svetlana odnovila prywatne sluby zycia poswieconego Bogu. Pod cazs Oazy moglismy ciagle skladac swiadectwo wiary dla gosci, ktorzy przyjezdzali na jezioro. Ludzie, czesto muzulmanie, slyszac nasze modlitwy w kaplicy (ktora zrobilismy w pierwszym dniu, wysprzatalismy bardzo zawalone pomieszczenie), przychodzili do nas i prosili o modlitwe wstawiennicza! Byla to tez czesto prawdziwa walka o wyzwolenie, o nowe zycie dla nich!

Monday, June 8, 2009

Pielgrzymka Ruchu Swiatlo-Zycie do Warszawy























W 30 rocznice wolania o Ducha Swietego przez Jana Pawla II w Warszawie Ruch Switalo-Zycie zorganizowal Pielgrzymke i Wielkie Modlitewne Czuwanie na Placu Pilsudskiego. Rowniez i my uczestniczylismy w tym wydarzeniu :)